• Skip to main content

Comunicare nonviolentă

Comunicare nonviolentă

  • Despre CNV
  • Evenimente
  • Cursuri
  • Magazin
  • Blog
  • Contact

CNV nu e pentru a ”rezolva” oameni sau situații.

1 October 2021

Am avut recent o comandă de carte din partea unui client care a avut altă așteptare cu privire la modul în care i s-a livrat produsul. Nu voi insista aici pe cine a avut sau nu a avut dreptate, ci pe faptul că în urma mai multor emailuri schimbate cu dânsul m-am străduit bineînțeles să aplic cât de bine știu comunicarea nonviolentă în modul în care am comunicat cu el. 

Dialogul s-a întins de-a lungul unei zile întregi prin mai multe emailuri. De fiecare daca când credeam că ”acum chiar cred că i-am răspuns 100 % în CNV”, venea reply-ul său ori pe un ton și mai agresiv, cu amenințări de autorități sau cu reclamă negativă, sau din contră cu exasperare că nu înțelege de ce sunt atât de greu de cap și nu pricep ce vrea de la mine. 

Inițial am fost consternat și iritat, apoi dezamăgit, navigând treptat spre o zonă de confuzie totală la ce replică să îi mai dau. Cred atât de mult în comunicarea nonviolentă și am văzut producând minuni de atâtea ori. Dar aici părea că produce exact efectul contrar. 

Și atunci m-a ”pălit”: da, am folosit toată ziua CNV, dar nu ca să creez un spațiu de conectare și încredere, ci ca pe o tehnică de dezarmare a argumentelor acestei persoane. Cumva rușinat, ca și când m-a prins propria conștiință cu ”mâța în sac”, m-am pus să îi scriu exact această descoperire clientului respectiv. 

Deși au trecut câteva săptămâni de la această întâmplare, încă nu am primit răspuns de la el, dar nici reclamații nu a făcut, nici reclamă negativă nu am primit, și nici contul de IBAN să îi returnez banii nu am primit. Dar uneori lipsa de răspuns este un răspuns în sine. 

În ce mă privește, am realizat că exact la final, când tot ce am făcut a fost să fiu vulnerabil, să îi spun ce simt și cât de mult îmi doesc îl ajut (doar că efectiv nu am realizat ce dorea cu adevărat), a fost singura dată din toată ziua când am trăit cu adevărat în spiritul nonviolenței. Când m-am folosit de CNV ca să creez o legătură între doi oameni, și nu m-am folosit de CNV ca să ”rezolv” situația unui om. 

Mi-am propus în primul rând să nu uit de această lecție de autenticitate, dar și să fiu atent cât de important e să mențin mereu aliniată metoda cu scopul în tot ce facem. 

Te salut cu empatie,

Alexandru Moldovan

  • Contact
  • Evenimente
  • Protecția consumatorilor
  • Protectia datelor
  • Termeni si conditii
  • Politica cookies

Copyright © 2025 Comunicare Nonviolenta

Proprietarul acestui site este ”SC Fides Coaching SRL”, J12/1435/2014, CUI: 33085968, Cluj-Napoca, Romania

Cuvintele tale construiesc sau strică relații?

Răspunde la acest QUIZ  pentru a avea o imagine asupra modului în care comunici.

Raportul pe care îl vei primii îți va arăta unde excelezi și ce aspecte necesită îmbunătățiri, oferindu-ți direcții clare pentru a-ți dezvolta abilitățile în comunicare nonviolentă.